Logika gry UWar

Dziś w odróżnieniu od poprzednich wpisów zajmiemy się nie tworzeniem kodu, a przemyślimy mechanizm rozgrywki. Mamy już dużą cześć gry zrobioną jeśli chodzi o część logiczną, wiec teraz musimy to poskładać w jedną całość. Przemyślimy rodzaje potworków oraz umiejętności jakie będą posiadać. Zaczniemy od scenariusza rozgrywki, następnie mówimy cechy bohatera i bazy, a na koniec poruszymy temat przeciwników.

 

Scenariusz rozgrywki

Gracz rozpoczyna rozgrywkę w swojej bazie, gdzie jego zadaniem jest jej ochrona poprzez unicestwianie kolejnych potworków oraz bossów. Gra kończy się, gdy życie bohatera lub wytrzymałość bazy spada poniżej 1 punktu. Rozgrywka zostanie podzielona na tury. Jedna tura składa się z 1 minutowego (czas ten wydłuża się z każdym poziomem) zmasowanego ataku wrogów na naszego bohatera i bazę oraz 10 sekundowego (ten czas również zwiększa się) czasu regeneracji. Potworki są generowane z każdym poziomem coraz szybciej. Maksymalna ich ilość jest uzależniona od poziomu, im wyższy poziom tym więcej na mapie przeciwników. Po przejściu 5 tur czas na poziom specjalny – BOSS. Charakteryzuję się tym że maksymalna ilość przeciwników na mapie zwiększa się oraz pojawia się „zmutowana” wroga postać boss. Poziom ten trwa do momentu pokonania bosa lub utraty punktów życia lub wytrzymałości bazy. Podczas rozgrywki na mapie pojawiają się prezenty, które bohater może zbierać i w ten sposób uzyskiwać czasowe bonusy. Pula prezentów przewiduje pozytywne skutki jak i negatywne np. +10 punktów życia lub -10 punktów życia.

 

Bohater

W raz z dłuższym czasem gry, po każdym pokonaniu Bossa, bohater będzie dostawał bonus umiejętności, losowany z puli: +10 maksymalnej ilości życia, +10 maksymalnej ilości wytrzymałości, pancerz (kilka typów od 5 od 25 pkt obrażeń), zwiększenie szybkości, zwiększenie strzału, naprawa bazy. Do tego będzie miał możliwość chwilowego zwiększenia swoich umiejętności poprzez zbieranie prezentów.

 

Baza

To właśnie tego obiektu ma chronić gracz. Przebywanie na jej obszarze dodaje punkty życia bohaterowi. Jedyny sposób na przywrócenie punktów wytrzymałości bazy to zebranie prezentu z taką opcją. Gdy wytrzymałość spadnie poniżej 1, wtedy kończy się rozgrywka.

 

Przeciwnicy

Początkowo będzie ich 5 typów. Różnice, które będą je odróżniać to szybkość strzału, siła strzału, szybkość poruszania się, wielkość życia uzależniona od poziomu na którym obecnie znajduję się gracz. Każdy wróg będzie posiadał inny wygląd.

Bossowie będą posiadać nadprzyrodzone umiejętności, czyli po prostu zwiększone umiejętności wrogów.

 

Podsumowanie

W taki sposób będzie wyglądała rozgrywka w naszej grze. Jak widać sporą część mamy już gotową, teraz pozostaje stworzyć jeszcze wytrzymałość bohatera, system liczenia statystyk oraz system tur. Niebawem na blogu pojawi się wpis o systemie prezentów.

Na dziś to wszystko. Miłego weekendu majowego!

Pozdrawiam,

sirmarbug

P.S.

W związku, że to ostatni miesiąc trwania konkursu, postaram się częściej poświęcać mu uwagę oraz częściej wrzucać wpisy z postępów w tworzeniu projektu.

Podziel się ze znajomymi