Utworzenie pliku .jar gry w libGDX

Dziś zajmiemy się utworzeniem pliku wykonawczego naszego projektu. Być może nie dla każdego utworzenie pliku .jar na początku przygody z javą jest rzeczą prostą. Dlatego postanowiłem poświęcić jeden wpis, aby dokładnie opisać jak tego dokonać w środowisku IntelliJ IDEA, z którego korzystam do tworzenia projektów w javie. Abyśmy mogli przejść do stworzenia pliku wykonawczego, pierw musimy odpowiednio skonfigurować nasze IDE, aby wiedziało z których plików ma tworzyć jara.

Zatem klikamy File -> Project Structure…

Naszym oczom ukazuję się takie okienko

Z menu po lewej stronie wybieramy Artifacts, następnie klikamy symbol wybierając Java -> From modules with dependiencies.

Teraz zobaczymy takie okienko na naszym ekranie

Wybieramy moduł z jakiego ma nam tworzyć plik uruchamiający dla Windows/Linux/MacOS, czyli jest to katalog desktop. Następnie wybieramy Main Class, czyli klasę uruchamiającą, po kliknięciu  automatycznie znajdzie klasy uruchamiające w danym module. Klikamy OK i już możemy się cieszyć z możliwości utworzenia pliku z rozszerzeniem .jar, oczywiście pod warunkiem, że nasz kod nie generuje jakiś błędów podczas uruchomienia z pliku wykonawczego.

W efekcie finalnym zobaczymy coś takiego

Warto przypomnieć w tym miejscu, że klasa uruchamiająca znajduję się w nazwa_projektu/desktop, a nie w nazwa_projektu/core, katalog core przechowuje całą logikę gry, wykorzystywaną przy kompilacji gry na wielu platformach, jednak my na razie zajmujemy się uruchomieniem naszego projektu na komputerach osobistych.

 

Podsumowanie

W tym krótkim wpisie skonfigurowaliśmy nasze IDE, tak abyśmy mogli stworzyć plik wykonawczy. Już niebawem, będziecie mogli przetestować to co udało nam się napisać przez ostatnie tygodnie. Na razie jest to sama logika gry, ale już teraz w chwili uruchomienia powoduje uśmiech na ustach.

Pozdrawiam,

sirmarbug

 

Podziel się ze znajomymi