Przerwa od projektu UWar

Tym razem zupełnie inny wpis niż, mogliście się spodziewać. Gdy przychodzi taki czas, że projekt nad którym pracuję się dłuższy czas, zaczyna męczyć, to znak, że powinno się go odstawić na jakiś czas, aby znów do niego wrócić ze świeżym umysłem i nowymi pomysłami.

Tak też będzie w tej chwili z projektem gry UWar. Jednak to nie oznacza, że na blogu już nic nie będzie publikowane. Ale wszystko poklei.

Cel projektu

Od samego początku, czyli od dnia zgłoszenia do konkursu Daj Się Poznać 2017, mówiłem, że głównym celem projektu jest stworzenie gry innej niż te popularne i często pisane na zaliczenia podczas studiów.

Gra powstała, ma swoje zasady i funkcje. Jeśli chcesz w nią zagrać, wystarczy sklonować repozytorium dostępne na moim GitHubie i uruchomić projekt z dowolnego środowiska Javowego.

Projekt UWar

Jak to często bywa, na początku mając swoją wizję produktu, widzimy wiele ciekawych rozwiązań, jednak czas weryfikuje pomysły i zdarza się, że wiele z nich nie ma racji bytu w danym projekcie. Tak też było i tym razem. Tworząc UWar nauczyłem się, że każdy problem to kolejne wyzwanie do zrealizowania i tego staram się trzymać pisząc nowe projekty.

Osiągnięcia

Podczas realizacji tego projektu, osiągnąłem bardzo wiele i gdy zaczynałem, nie miałem pojęcia, że przez te siedem miesięcy tak wiele się wydarzy.

Jako student 3 roku informatyki, stworzyłem swój kącik w internecie, gdzie dzieliłem się przez ostatnie miesiące postępami jakie uczyniłem w projekcie.

Blog powstał na potrzeby konkursu jaki został zorganizowany przez Macieja Aniserowicza, gdyż chciałem podjąć niełatwe wyzwanie jakim było blogowanie przez 3 miesiące, pisząc minimum 2 wpisy tygodniowo.

17 czerwca 2017 roku, okazało się, na uroczystej gali w siedzibie Microsoftu w Warszawie, że zostałem zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu. Co było dla mnie wielkim zaskoczeniem jak również wyróżnieniem.

Podczas pisania kodu mojej gry popełniałem wiele błędów, które naprawiałem w trakcie pisania wpisów.

Posty na blogu zmusiły mnie do głębszego poznania biblioteki, w której tworzona była gra.

Od czytelników wiele się dowiedziałem o moim kodzie. Dzięki nim, nabrał na jakości, co głównie widzę w innych projektach jakie pisałem w ostatnich miesiącach. Teraz jeszcze większą uwagę przykładam do czytelności projektów.

Porażki

Myślę, że ich nie było. Główny cel projektu został zrealizowany. Gra oparta na autorskich zasadach została napisana i może nie jest idealna, ale to moja pierwsza taka gra (prawdopodobnie nie ostatnia).

Dodatkowo prowadzenie bloga, sprawia mi wielką przyjemność.

Przyszłość na blogu

Odpoczywając od realizowanego projektu, na blogu będą publikowane nowe treści. Otóż już niedługo rusza nowa seria wpisów, która będzie dotyczyła, tematów jakie zgłębiałem od sierpnia.

Przez kilka miesięcy, wiele się zmieniło i już wiem jakie technologie mi odpowiadają.

Zdobytą wiedzą chcę się dzielić z Wami, gdyż w ten sposób usystematyzuję to co już nauczyłem się, a również z pomocą Waszych komentarzy dowiem się nowych ciekawostek na temat poruszanych zagadnień.

Pozdrawiam,

sirmarbug

Podziel się ze znajomymi